Oldalsáv

Olaszországban jártunk

2018. június 6.
Diákjaink május 24-27. között egy négynapos olaszországi kiránduláson vettek részt, ahonnan rengeteg élménnyel tértek haza.

„Az 50 fős csapattal először Szlovéniában, a Dráva menti Maribor városában tettünk egy kellemes sétát és ismerkedtünk a város látnivalóival.
Az utazás során gyönyörködtünk az Alpok hegyeiben, majd este megérkeztünk az olasz tengerpartra, Lido di Jesoloba. A tenger és a nyüzsgő üdülőhely nagyon tetszett mindenkinek. Volt fürdőzés a tengerben, nézelődés a sétálóutcában, fagyizás, pizzázás, játék,
bringo-hintózás.

Másnap behajókáztunk a velencei lagúnán az egyedülálló Velencébe. Velencében többféle program közül választhattunk. Sokan a Harangtorony kb. 70 m-es magasságából is megcsodálták a várost. A Szent Márk Bazilika híres arany mozaikjait is láttuk, illetve az
Aranyoltárt. Velencében kihagyhatatlan élmény a gondolázás, és ezt mi is átélhettük. Néhányan vízitaxival utaztak végig a Canal Grandén, Velence fő vízi útvonalán, ahonnan látni a szép palotákat, épületeket. A Rialto híd hangulatos környékén, illetve a szűk kis utcácskákban is sétálgattunk a szabadidőnk alatt, majd visszahajóztunk és még strandolni is maradt időnk.

A harmadik napon elutaztunk a híres Gardaland vidámparkba, ahol a nap nagy részét töltöttük. Igazi adrenalinbomba volt felülni egyes hullámvasutakra, a park díszlete fantasztikus látványt nyújtott. Ezen a napon a szállásunk a Monte Baldo hegyen, Spiazzi hegyi városkájában volt, a szállodai szobánk ablakából csodálatos kilátásban lehetett részünk. A vendéglátók nagyon igyekeztek a kedvünkben járni, bőséges és finom ételeket szolgáltak fel vacsorának és reggelinek is, illetve helyben sütött isteni finom pizzát is ettünk.
Az utolsó nap is tartogatott élményeket: a Garda-tó ékkövét, a tóba benyúló félszigeten fekvő Sirmionét néztük meg. Egy nagyon élvezetes, a félszigetet megkerülő motorcsónak túra keretében láttuk a várat, a termálfürdőt, Maria Callas híres operaénekesnő villáját, római kori romokat, a víz alól felbugyogó forró termálvizet.

A motorcsónakból lélegzetelállító táj tárult elénk; a Garda-tó déli része és a tavat körül ölelő hegyek szépsége lenyűgözött minket.

Pernyei Réka

Dunaújvárosi SZC

DUNAFERR
Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája

H-2400 Dunaújváros, Vasmű tér 3.
+36 25 413 842
+36 25 403 383
titkarsag@dunaferriskola.hu

H-2400 Dunaújváros, Apáczai Csere János u. 13.